Den svære samtale

Det handler om at få det sagt. Og når det er sagt, er nogle ting sværere at få sagt end andre. Og det er jo helt individuelt, hvad vi synes er svært at få sagt.
Nogle har svært ved at fortælle en medarbejder, at han eller hun skal ændre adfærd eller holdning. Andre synes, at den årlige medarbejdersamtale er svær – hvad skal jeg som leder egentlig tale med medarbejderen om? Måske synes jeg som medarbejder, at lederen taler gennem hele samtalen så det snarere bliver en enetale. Hvordan får jeg sagt det jeg har behov for at sige?
De fleste synes nok, at det at fyre en medarbejder er svært – derfor er det vigtigt at lære at håndtere det, så det bliver gjort på en ordentlig og redelig måde.

At håndtere den svære samtale bygger på en forståelse af andre menneskers situation og evnen til at håndtere sig selv og ens egen kommunikation og ens egne følelser.
Når vi forstår hvordan vores kommunikation påvirker andre, og vi evner at være så fleksible, at vi kan ændre vores kommunikationsmåde, så vi møder den anden i øjenhøjde, først da mestrer vi den svære samtale.

På vores kurser den svære samtale lærer du, hvordan du
• sikrer dig, at andre forstår det du kommunikerer på den måde, du gerne vil have, de skal forstå det.
• styrer en samtale i den retning du ønsker.
• får sagt hvad du mener på en ordentlig måde – også for modtageren.
• opnår det, du ønsker via din kommunikation.

Når vi holder kurser i samtaletræning arbejder vi i gruppeøvelser – som træningsspil og med en privat-professionel konsultation med gruppen som reflekterende team.

Vi skræddersyer altid vores kurser til interne kundekurser.

Se www.mannaz.com/da/ for vores åbne kurser i Kommunikation og samtaletræning.


Ydelser
Om Kommunikationskonsulenterne
Kontakt
Kommunikation
Konflikthåndtering
Assertion
Formidling
Den svære samtale
Coaching
Stresshåndtering
Leder- &
medarbejderudvikling
Proceskonsultation
Kommunikationskonsulenterne - Korupskovvej 9B - 8550 Ryomgård - cclarsen@mail.tele.dk - 4031 1010